• Joke van der Heide

Woudenberg wil dienstverlening voor inwoners verbeteren

WOUDENBERG Inwoners van de gemeente Woudenberg worden vanaf 15 januari gevraagd naar hun mening over de dienstverlening van de gemeente. Zo wordt na een (online) bezoek gevraagd om een (online) vragenlijst in te vullen. Sommige inwoners worden benaderd voor een telefonisch interview.

Na vorig jaar een klanttevredenheidsonderzoek te hebben uitgevoerd heeft de gemeente besloten de klanttevredenheid continu te monitoren. Dit doet de gemeente met behulp van de stichting Nederlandse Verenging van Burgerzaken (NVVB). Inwoners die deelnemen aan het onderzoek krijgen een mail met als afzender 'dashboard dienstverlening'.

Wethouder Pieter de Kruif over het klanttevredenheidsonderzoek: ,,We willen graag weten wat inwoners van onze dienstverlening vinden en wat hun wensen zijn. Zo kunnen we onze service en dienstverlening aanpassen aan de behoeften van onze inwoners. We vinden het belangrijk om de drempel zo laag mogelijk te maken, zodat iedereen kan deelnemen."

Inwoners die de gemeente persoonlijk, telefonisch of digitaal benaderen, worden uitgenodigd mee te doen aan het onderzoek. Hen wordt gevraagd hun e-mailadres en telefoonnummer door te geven waarna ze een uitnodiging per e-mail ontvangen voor het invullen van het klanttevredenheidsonderzoek. Invullen duurt maximaal 5 minuten. Ze kunnen ook benaderd worden voor een telefonisch interview.